sandragoescuba.reismee.nl

Welkom op mijn Reisblog!

¡ Hola !

Voor zij die al dachten dat ik met de stille trom was vertrokken, zonder enig teken van leven te geven, en vooral: zonder de blijde geboorte van deze nieuwe blog aan te kondigen: ik zou niet durven.

Met de stille trom vertrekken, welteverstaan. Een nieuwe blog achterwege laten is toch eventjes mijn gedachten gepasseerd. Maar subtiel BOE-geroep links en rechts heeft me al snel van deze snode plannen doen afzien. Niet dat ik jullie op dat vlak de rug wou toekeren. Helemaal niet zelfs (al lijkt het me een heerlijke gedachte eens lekker 3 weekjes offline te zijn). En het is ook niet zo dat mijn toekomstige reisbestemming ergens temidden van de brousse ligt, ver weg van elk tikkeltje menselijke beschaving of dateert uit een tijdvak dat de dieren nog spraken. Maar toch: Cuba en internet en WIFI en zo, schijnt geen al te goed huwelijk te zijn. En zonder deze moderne technieken is het nu eenmaal geen senicure (sinecure aldus de spellingscontrole, mijn excuses) een blog in het leven te roepen, laat staan in leven te houden. We zullen dus een beetje inventief en vooral geduldig (dit laatste slaat op jullie) moeten zijn. U moet de volgende termen maar eens Googelen :'Wifi in Cuba', en u weet al meteen hoe laat het is.

Het goede nieuws dan weer (voor mij althans) is dat Cuba dit jaar hot, hotter, hotst is (graag ook letterlijk). En volkomen terecht naar verluidt. Want wie nog iets wil meepikken van de vreemde communistische regels, de charmante vervallen huizen en al die prachtige oldtimers, moet vooral NU gaan. En bovenal ook: vooraleer de Amerikanen de boel helemaal om zeep helpen door op iedere straathoek een Starbucks of McDonalds neer te planten.

Ook al geniet ik nog ten volle na van mijn Braziliaans ‘uitstapje’ vorig jaar, de tijd staat duidelijk niet stil, en een jaar is zó weer voorbij. Tijd dus om weer wat nieuwe stempeltjes te verzamelen in mijn paspoort. Elk zijn hobby. Het wordt dus opnieuw Spaans brabbelen in plaats van Portugees. Salsa in plaats van samba. Mojito’s in plaats van caipirinha’s (let op het meervoud!). En vette Cubaanse sigaren smoren (hier vooral NIET letten op het meervoud). En – niet onbelangrijk dus: WIFI-free in plaats van free WIFI.

Een parcours heb ik al in gedachten. Datzelfde parcours in de praktijk omzetten, zou fijn zijn, maar is helemaal geen must. We zijn tenslotte nog steeds op reis. Om maar te zeggen: alles mag, niets moet. Freedom at last. Maar wat wél vastligt: aankomst in Havana op dinsdag 25 oktober, en vertrek opnieuw van daaruit exact 3 weken later.

Rest me nog jullie dezelfde instructies door te geven als de voorgaande jaren: laat jullie mailadres achter in de rechterkolom (rubriek 'Blijf op de hoogte’) en je krijgt automatisch een mailtje van zodra een nieuw verhaal op de blog staat. Zo hoef je niet elke dag te piepen of die al is aangevuld (en bespaar je jezelf misschien een zoveelste ontgoocheling). Wat foto’s betreft kan ik nu alvast zeggen dat dat een vrijwel onbegonnen zaak zal zijn. Geduldig afwachten tot ik terug in het land ben, en ook dat komt dan wel in orde.

Zo, nu nog heel even ‘back to reality’, nog een beetje werken enzo. En dan mogen we nog luider-op beginnen dromen van deze exotische bestemming. U hoort me wellicht nog wel even net vóór vertrek voor een laatste stand van zaken.

Ik zie (lees) jullie graag terug op deze blog!

Groetjes,

Sandra

Reacties

Reacties

Spiderman

Hey,
eindelijk is het zover! Ik zie reeds uit naar jou sappige verhalen schat! Zoals je weet was ik reeds in Cuba en ben ik een echte salsa danser, dus zie ik enorm uit naar hoe jij dit avontuur zal beleven.....
Aan mooie lieve mensen zal het je zeker niet ontbreken, zowel mannen als vrouwen.....
Ik Ben blij dat ik als eerste kan reageren.... joehoeeeee!!!
En om alvast in het Spaans te eindigen: "Buen viaje y que lo disfruten muchoooo!!!!
Gran beso Xx
Spider

Sabine

Veel plezier in Cuba Sandra!

Guido

Als vaste fan van je onuitgegeven reisverhalen genoot ik al vanje inleiding, hoop dat de rest free wi-fi of wi-fi free toch af en toe kan toekomen. Geniet ervan maar uit ondervinding weet ik dat je dat met volle teugen zal doen. En als je kan, als er een foto is dat je zeker moet doorsturen, jij met een dikke havana (sigaar) in je mond. Trek die foto als de rook om je hoofd is verdwenen. Abraço.

Iris

wifi -free
mojito's in het meervoud
Havana sigaar
hete temperaturen
Spaanse klanken
Nog net voor de Amerikanen massaal landen...
het klinkt alweer boeiend
We houden je blog in het oog !
Stel het wel in Cuba (Libre) !

jezus

Ja, het komt idd stilaan dichterbij.
En nu ik vorige week Tv-beelden zag van wat overbleef van een Cubaans stadje waar de orkaan even op visite was geweest, weet ik het zeker: de kans dat je heelhuids terugkeert is bijzonder klein.
Daarom even een kleine tip: is alles goed geregeld (testament, uitvaart,...)?
Ik weet dat jouw organen geregeld zijn, maar vandaar dat ik ook even probeer te informeren of je aan al de rest hebt gedacht. Je moest tenslotte toegeven dat het daar momenteel 'orkaanseizoen' is dus gezien je nu perse naar daar wil, probeer ik wat praktisch na te denken vooraleer je vertrekt.
je hebt hier dus nog exact 1 week de tijd voor, dat lukt dus wel.
Als dat allemaal in orde is, mag je vertrekken met de belofte dat je nergens gaat ramptoerist spelen, dat loopt meestal niet goed af.
Enfin, dus nog heel wat werk aan de winkel, ik hoor vrijdag graag hoever je ermee staat als we samen het 'laatste avondmaal' (lees: spaghetti a la grand-mère ) eten bij de bomma.

groetjes,

Dominique

Heel heel veel reisplezier Sandra! Geniet van al het mooie wat Cuba biedt, van cultuur en natuur. Heb fantastische avonturen en ervaringen en ontmoetingen daar!! Vele groetjes Dominique en Tonia.

Martine

Geniet er van Sanne !!!!!!!!
Laadt maar goed de batterijkes op en geniet van dit vermoedelijk prachtige land en hun prachtige mensen :-)
x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!